top of page
Logo SMM v2 03_V2_02 kopie 2.png

ONTDEK HIER ALLERLEI TIPS EN INSPIRATIE

Ontdek de succesfactor van jouw bedrijf 

Bijgewerkt op: 27 mrt. 2021

Wist je dat er 1 aspect is aan jouw business dat echt van onschatbare waarde is?

Dat de boel doet draaien?

Dat nieuwe klanten aantrekt en overtuigt?


Wil je weten wat dat is?


*tromgeroffel*


Dat ben.. Jij!



In persuit of magic - Authentieke marketing als solo-entrepreneur
Authentieke marketing als solo-entrepreneur

Als solo-enterpreneur ben jij de kracht van jouw bedrijf en het is dan ook cruciaal dat je jouw business authentiek naar buiten kan brengen.


Want herken je dit?

  • Jij gaat ervoor omdat je echt gelooft dat jouw dienst een verschil kan maken in het leven van jouw klanten.

  • Klanten spreken altijd over jouw persoonlijke aanpak en toegankelijkheid.

  • Je beschikt over zoveel expertise en niet te vergeten passie!

  • Eens dat je een eerste gesprek hebt gehad met een potentiële klant, en dus die connectie hebt gelegd, weet je bijna zeker dat jullie verder zullen samenwerken.

Jij en jouw persoonlijkheid zijn het die het verschil zullen uitmaken.

Maar online... Dat is echt wel een andere uitdaging.


Want hoe kan je nu die sfeer, die passie en expertise online gaan duidelijk maken? Bouw aan jouw solo-entrepreneur marketing!


Deel je kennis.

Je hebt zoveel expertise in huis. Durf deze te delen! Dan kan in blogposts, social media posts, nieuwsbrieven,… Door systematisch naar buiten te komen met jouw inzichten, versterk je jouw positie als expert ter zake. Bovendien kan je door de manier waarop je een uitdaging en oplossing bespreekt al zoveel vertellen over hoe je nu jouw klanten helpt. Content biedt je daarnaast nog tal van voordelen die je niet uit het oog mag verliezen.


'Stop Selling, Start helping' of 'Keep helping, Start selling'?

In de praktijk zie ik vaak 2 bewegingen: De ene gaat onophoudelijk over de business, het aanbod, klanten ed communiceren. Waarbij je gedreven wordt door de intentie om echt iets te verkopen. Klassieker: Je beëindigt elke blogpost met een link naar jouw aanbod.

Of anderzijds, de hele feed staat vol met tips, adviezen en kennis maar eigenlijk weet er niemand echt wat je verkoopt. Jouw aanbod moeten ze een beetje tussen de regels zien te vinden.

Balance is key. Zorg er dus zeker voor dat je waardevolle content deelt maar verlies daarbij de strategie niet uit het oog. Je moet geen content maken om content te maken.

Het uiteindelijke doel is wel om leads op te bouwen en die tot een aankoop te verleiden/overtuigen.

Bied jouw content aan omdat je oprecht gelooft dat info delen sterker maakt. En dat, als ze meer willen weten of persoonlijk geholpen willen worden, ze weten wat jouw aanbod is.


Gebruik de juiste bewoording.

Als je in jouw content ook spreekt over 'helpen, adviseren, ontzorgen, begeleiden,…' geef je al helemaal mee dat de manier is waarop je jouw diensten aanbied.

Inspelen op een gevoel van nabijheid door sterke copy doet bijvoorbeeld Ikea. Zo heet hun klantenkaart 'Ikea family'. Je krijgt het gevoel deel uit te maken van een familie, wat jou doet associëren met geborgenheid en persoonlijkheid. Dat terwijl Ikea toch een mega keten is.


Laat je zien

Ook al is het misschien een uitdaging om je online te laten zien, besef dat dit het krachtigste is dat je kan doen. Deel dan ook geen stock foto's (en al zeker niet die van het stereotiep beeld met glimlachende mensen rond een vergadertafel). Laat jezelf zien, het is uiteindelijk met jou dat ze 'het verder zullen moeten mee doen'. Maar jij bent het ook die de drijvende kracht is, die de passie uitstraalt en waar het allemaal rond draait!


Deel je passie

Verleid je niet tot te droge stukken expertise delen maar stop er wat persoonlijkheid, enthousiasme en vuur in. Je probeert je net te onderscheiden door jouw eigenheid, dus steek dat zeker niet weg! Andere teksten die hetzelfde vertellen zijn er, laat ons even eerlijk zijn, waarschijnlijk genoeg.

Maar het is de manier waarop jij het brengt dat je het verschil kan maken!



Wil je weten hoe je jouw kennis deelt, op een authentieke manier en zonder strategie uit het oog te verliezen?


Schrijf je dan vliegensvlug in voor het webinar 'Hoe ontwikkel je een geoliede content machine?'.

Ook online jouw bedrijfsidentiteit uitstralen kan dus zeker! Wees niet bang om te tonen wie je bent! Jouw prospecten zullen getriggerd worden, contact opnemen en dan is het aan jou 'to do your magic'!

bottom of page